Skip to main content

Strategisch meedenken, samen bouwen en cultuur versterken, dát is onze rol als partner in duurzame inzetbaarheid… En dat waarderen klanten met een 8,9! 

Bij The Mental Move geloven we dat mentaal welzijn op de werkvloer een verschil maakt voor medewerkers én organisaties. We werken nauw samen met onze klanten om cultuur te versterken, data te vertalen naar inzichten en de juiste interventies op het juiste moment in te zetten. Zo creëren we duurzame impact op welzijn en prestaties binnen organisaties.  

Om te zien hoe onze klanten onze dienstverlening ervaren, vroegen we dit jaar opnieuw naar hun mening. Het resultaat? Een reeks lovende beoordelingen en mooie cijfers: tevredenheid over samenwerking, preventie en zakelijke zorg ligt tussen de 8,3 en 8,9. 

Preventie: waardevol en breed toegankelijk
Onze klanten zijn enthousiast over ons brede aanbod aan preventieve mentale zorg. Van modules en workshops tot de mentale helpdesk: alles is erop gericht medewerkers te ondersteunen in hun welzijn. Een klant zegt bijvoorbeeld: “Het zijn mooie en goede programma’s. Het platform wordt positief ontvangen door medewerkers en leidinggevenden.” 

De mentale helpdesk is een absolute favoriet: medewerkers weten de ondersteuning snel en laagdrempelig te vinden. Het gemak waarmee modules en workshops te gebruiken zijn, wordt ook enorm gewaardeerd. Hierover hoorden we het volgende terug:
“Zeer laagdrempelig en goed aansluitend bij wat medewerkers nodig hebben.”
Een andere klant voegt hieraan toe: “De diversiteit aan mogelijkheden op het gebied van preventie is groot. Hierdoor kan in veel situaties direct doorverwezen worden naar het platform.” 

Zakelijke zorg: snel, persoonlijk en effectief
Ook op het gebied van zakelijke zorg scoren we hoog met een 8,4 gemiddeld. Klanten benadrukken vooral de snelheid en flexibiliteit van onze trajecten. Zoals een tevreden klant aangeeft: “Afgelopen jaren de nodige zakelijke zorg trajecten ingezet voor onze medewerkers. We krijgen hier veelal positieve feedback op en medewerkers zijn dankbaar voor de begeleiding die ze krijgen. Daarbij is het ontzettend helpend dat er geen lange wachttijd van toepassing is.” 

Het directe contact met onze professionals en de persoonlijke benadering maken een groot verschil. Hierdoor kunnen medewerkers snel hulp krijgen wanneer dat nodig is, en organisaties ervaren directe meerwaarde in het ondersteunen van hun team. Een andere klant beschrijft: “Aantal trajecten gehad en de medewerkers waren hier heel erg tevreden over. Ook het contact en advies richting arbodienst is voor ons en onze medewerkers heel waardevol. De trajecten zijn passend, kunnen op korte termijn ingezet worden, mensen voelen zich gehoord en begrepen.” 

Samenwerking: kort, persoonlijk en betrokken
Het hoogst gewaardeerd werd de samenwerking, met een 8,9. Klanten noemen de korte lijntjes, toegankelijkheid en meedenkende houding van ons team als grote pluspunten.
“Ik vind jullie heel prettig, toegankelijk en flexibel in de samenwerking. Ervaar het ook echt als een partnership: samen optrekken om de dienstverlening steeds verder te verbeteren. Daar hebben alle betrokkenen een belang bij. Lijntjes zijn kort en er is een open communicatie met ruimte voor feedback,” schrijft een klant. 

De kwartaalmeetings zijn een groot succes: concrete inzichten, duidelijke opvolging en ruimte voor vragen maken de samenwerking plezierig en effectief. Andere klanten voegen hieraan toe: “Onze contactpersoon is super professioneel en meedenkend. Meetings zijn altijd goed voorbereid en concreet” en “De samenwerking is echt gericht op ondersteuning voor ons als werkgever en helpend om tools zoveel mogelijk te laten gebruiken door onze medewerker.” 

Aanbevelingen: doorvertellen aan vakgenoten
Met een 8,9 op de vraag of onze klanten The Mental Move zouden aanbevelen, blijkt ook dat we actief worden doorgegeven binnen het netwerk van HR-professionals en managers. Klanten benadrukken de praktische en laagdrempelige ondersteuning:
“Het helpt medewerkers gezond en gelukkig te blijven, en ontzorgt ons als werkgever”, “Echt een toegevoegde waarde voor onze organisatie” en “De laagdrempelige meerwaarde die jullie bieden, maakt het bijzonder waardevol voor elke organisatie.” 

Conclusie
Het onderzoek bevestigt wat wij dagelijks zien: onze dienstverlening maakt verschil. Van preventieve modules en workshops tot persoonlijke zakelijke zorgtrajecten, medewerkers en organisaties ervaren de waarde van laagdrempelige, professionele ondersteuning. Onze samenwerking met klanten wordt gewaardeerd om de korte lijnen, flexibiliteit en betrokkenheid. 

We zijn trots op deze resultaten en blijven ons inzetten om mentaal welzijn op de werkvloer te bevorderen met diensten die medewerkers helpen floreren en organisaties sterker maken. 

 

More information?

Stress verdwijnt niet zomaar van de werkvloer, maar je kunt er wel preventief en proactief iets tegen doen. Met The Mental Move als partner ben je als organisatie op de toekomst voorbereid.

Tijd om in beweging te komen. Kom erachter hoe jij concreet bij kunt dragen aan een gezonder klimaat binnen jouw organisatie – en ga aan de slag!

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Privacy Agreement*
Newsletter